27 Mayıs 2013 Pazartesi

ev yapimi beyaz peynir

 evet arkadaslar gecenlerde uzun Zaman uzerine  ciflige gidip taze   sut  almistim   Beyaz peynir ve yogurt yapmak icin

sizde denemek isterseniz  yapmaniz gereken   taze cig sut  pastorize olmayacak

ortlama 10 litreden 1 kiloya yakin Beyaz peynir cikiyor eger benim gibi ciflikten direk alma imkaniniz

varsa hemen orda hayvandan sagilir sagilmaz 10 litrelik sut icin bir Tatli kasigi yeterli yada Maya

kabinin kapaginida kullanabilirsiniz bir kapak tam geliyor orada sut ile iyice karistirip kapagini sikica

kapatip buyuk bir torbaya koyuyoruz   ama boyle imkaniniz yoksa cig sutu 36 dereceye getirmeniz

gerekiyor tam yogurt mayalama ayari  oluyor parmagimizi batirinca karincalanip ama yakmayacak
bir iki Saat mayalaninca resimdeki gibi pelte ile sari suyu ayriliyor  kasikla pelteyi cizikler atarak
 
boluyoruz Temiz bir pamuk bez veya tulbenti suzgecin uzerine gecirerek mayalanmis sutu dokuyoruz
 
ben bez olarak marketlerde satilan 100 de 100  pamuk posetler var onlari kullaniyorum suzmeden
 
once poseti ters ceviriyorum dikisler disarda kalsin diye
 
 daha sonra poseti yuksek bir yere asarak bir iki Saat suyunun suzulmesini bekliyoruz biraz suzuldukten sonra  resimdeki gibi iki tepsi arasina alip uzerine su dolu tencere veya bir kap koyarak baski yapiyoruz


ve bir kac Saat de boyle baskida kaldiktan sonra peyniri posetten cikarip keserek isterseniz  hemen tuketebilir isterse salamura yapabilirsiniz  salamura icin 100 de 9 oraninda tuz yani bir litre suya 90 gr tursu tuzu kaynatip soguduktan sonra peynirleri bir Kaba koyup uzerine bu su ile doldurup bir iki ay Kadar bekliyoruz boylece asil lezzetine kavusmus oluyor Hemde cig sutten yapildigi icin brucella denen bakteri riski kalmiyor afiyet olsun

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Ben de en kısa zamanda denemek isterim. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Banada beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. bende peynirin her türlüsünü çok severim emek verip evde yapmışsınız ne güzel maşallah

    YanıtlaSil