10 Ağustos 2012 Cuma

pilic topkapi (but dolmasi)


gecenlerde gördüm seflerin duellosunda  dururmuyum hemen yaptim gerci ben but kullandim but bölümü daha lezzetli diye cokta güzel oldu mutlaka deneyin pisman olmazsiniz davet sofrasi icin de gösterisli bi tarif  mazemeler
kisi sayisina göre but (kemikleri alinmis kasapta dolmalik but deyince yapiyorlar )
ben 6 but kullandim
1 su bardagi pirinc
bir bucuk su bardagi su
dolmalık fıstık
kuş üzümü
1 orta boy soğan
dereotu
karabiber tuz
tereyağı
sıvıyağ

1 kasik tavuk baharati




 tencereye sıvıyağ koyup fıstıkları ve doğranmış soğanı kavuruyoruz.Yıkanmış pirinçleri katıp kavurmaya devam ediyoruz.Suda beklettiğimiz üzümü, dereotunu ve tuzu da katıyoruz.Tereyağını ve suyunu da ilave edip kısık ateşte pişiriyoruz.En son baharatlarını atıp demlenmeye bırakıyoruz kasapta kemikleri ayrilmis tavuklari yikayip mutfak pecetesi ile kuruladiktan sonra  kasikla tavuklarin icine pilavli harctan koyuyoruz tavuklari rulo gibi sarip tepsiye kat yerleri asagi gelecek sekilde koyuyoruz normalde bu asamada kürdanla veya iple tutturuluyor ama ben öylece ters cevirdim icini biraz fazla koydugum hafif acildi ama tabaga koyunca zaten ortadan kestigim icin anlasilmadi ;) sonra yagli kagirtla kapli tepsiye ters cevirdiim tavuklarin uzerine bi kasik tavuk baharatini bi kasik siviyagla karistirip sürüyoruz Tavukların üzeri kızarana dek 180 derecede pişiriyoruz.Afiyet olsun

1 yorum: